מדוע נוזלי בלמים איכותיים הם דבר חשוב

כאשר אנשים חושבים על חומרי סיכה הם ישר חושבים על מנועים. אבל יש אזור נוסף באופנוע שדורש ביצועים ואמינות מעל הכל - הבלמים. בין אם בזמן קביעת שיא הקפה במקצה דירוג במסלול MotoGP או בזמן רכיבה באופנוע סופא ספורט בכביש, ביצועי בלמים חזקים שלא יאבדו מכושר הבלימה שלהם חשובים בדיוק כמו ביצועי המנוע.

נוזל בלמים באיכות גבוהה הוא חיוני כדי לאפשר לבלמים לפעול ביעילות מקסימלית


הבעיות מתעוררות כאשר הבלמים מגיעים לקצה גבול היכולת שלהם, כמו במסלול המרוצים לדוגמה. כאשר הם מתחממים יותר מדי, הם עלולים להיחשף לתופעת הדעיכה בתוך כמה הקפות בודדות. אם אתם מתחרים במרוץ, משמעות הדבר היא פרישה מוקדמת. לעיתים קרובות הבעיה אינה טמונה ברפידות הבלמים. ברוב המקרים הגורם או שורש הבעיה עשוי להיות נוזל הבלמים.
נוזלי בלמים הם נוזלים שאינם ניתנים לדחיסה. בדומה לשמן שאתם מוסיפים למנוע, גם נוזלי הבלמים מגיעים ברמות איכות שונות. מערכות הבלמים דורשות נוזלים באיכות גבוהה כדי שתוכלו ליהנות מבלימה תגובתית, עוצמתית ומהירה.
הדבר נכון במיוחד לאופנועי מרוצים, אשר חלקם מצוידים בבלמים המגיעים לטמפרטורות גבוהות בתנאים קיצוניים במיוחד. במקרים אלה נוזל בלמים איכותי הוא חיוני להבטחת יעילותם המקסימלית של הבלמים.

נוזל בלמים

מה משמעות המספרים של נוזל הבלמים?

האם שאלתם את עצמכם פעם מה המשמעות של הספרה ליד המלל DOT בנוזלי הבלמים? משרד התחבורה האמריקאי (DOT) דירג את נוזלי הבלמים והדירוג מופיע בצורה ברורה על האריזה. נתון זה קובע את ביצועי הנוזל ואת נקודות הרתיחה היבשה והרטובה שלו. נוזל בלמים חייב להיות שייך לאחת מקטגוריות ה-DOT שלהלן: נוזלי בלמים מבוססי גליקול (DOT3‏, DOT4 ו-DOT5.1) ונוזלי בלמים מבוססי סיליקון (DOT5). ככל שדירוג ה-DOT גבוה יותר, כך לנוזל יש נקודת רתיחה גבוהה יותר; מכל מקום עליכם תמיד לעיין בספר הנהג של הרכב כדי לדעת באיזה נוזל להשתמש.

מהם נוזלי בלמים למרוצים?


במרוצים, בלמי הרכב מגיעים לקצה גבול היכולת שלהם. חברת Motul פיתחה מגוון מיוחד של נוזלים בעלי נקודות רתיחה, רטובה ויבשה, גבוהות יותר כדי להתמודד עם הטמפרטורות הקיצוניות. ה-Motul RBF660 מספק פשרה טובה בין עלויות וביצועים; ה-Motul RBF600 מספק את הביצועים הטובים ביותר לטווח הבינוני. לקבלת ביצועי בלימה אולטימטיביים, מומלץ להשתמש בנוזל הבלמים RBF 700 High Performance Racing. נוזל זה הוא בעל נקודת הרתיחה היבשה הגבוהה ביותר בשוק, המגיעה ל-336 מעלות (בהשוואה למוצרים העומדים בתקן DOT4). הוא מציע ביצועי בלימה עקביים ומקסימליים גם בתנאים קיצוניים בכביש, במסלול המרוצים ובמרוצי הראלי, והוא גם מתאים לשימוש יום-יומי.

נוזל בלמים מירוצים

מה חושבים הלקוחות על נוזלי הבלמים של Motul?

 

לואיס קונינגהאם, נהג מרוצים חובב:

"הייתי צריך להחליף את נוזל הבלמים שלי, וכאשר בדקתי את המחיר מול הביצועים, בחרתי ב-Motul RBF660. המחיר היה הוגן, היו לו ביקורות טובות ונראה היה שהוא עונה לצרכים שלי. והוא אכן עשה את העבודה כמו שצריך. זו הסיבה שאני משתמש בו שוב במכונית שלי."

אולי סילקוק, נהג דריפט מקצועי

"ספיגת החום במערכות הבלמים והמצמד שלנו היא בעיה די נפוצה, ולכן התחלנו להשתמש ב-RBF660 כדי לצמצם את תופעת הדעיכה. העבודה עם Motul פתחה בפנינו עולם חדש."

טוני קרבחאל, רוכב פעלולים

"יש הבדל עצום כשאני משתמש ב-Motul. אני משתמש הרבה בבלמים, ובהחלט אפשר להרגיש את ההבדל כשאתה משתמש בנוזל בלמים אחר. אתה יכול להרגיש את האיכות ברכיבה, והדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה במהלך ביצוע וילי במהירות גבוהה, זה ירידה ביעילות הבלמים כתוצאה מתופעת הדעיכה."